Марина Варакута, заступник директора
з навчально-виховної роботи Гарманівської
загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів
Компаніївської районної ради
Кіровоградської області
У зв’язку зі змінами які відбуваються в нашому суспільстві, а в цілому й в освіті, є актуальним питання про інформатизацію освітнього простору навчального закладу. Виникає потреба для створення єдиного інформаційного середовища. Враховуючи потреби вчителів, учнів та батьків в закладі потрібно створити систему інформування, яка здатна буде задовольнити їх в повному обсязі.
Для того, щоб підготувати учнів для повноцінного життя у інформаційному суспільстві, потрібно сформувати вміння і навички критичного мислення в умовах роботи з великим обсягом інформації, самостійно працювати з навчальним матеріалом із використанням інформаційних технологій, розвивати комунікабельність, розвивати навички публічних виступів, приймати участі в дискусіях, працювати в команді.
Одним з найбільш перспективних варіантів для того, щоб розвинути ці завдання є формування єдиного інформаційного-освітнього простору школи, який забезпечить активну інтеграцію інформаційних технологій в освітній процес, що створить умови для компетентного учня.
Створення інформаційного простору загальноосвітнього навчального закладу відповідає за успіх упровадження інформаційних технологій в освіту та дозволяє на рівні школи перевести управлінську, навчально-виховну діяльність школи на комп’ютерні програми.
Основною метою створення інформаційного середовища є підвищення інформаційної забезпеченості і ефективності модернізації освіти, розвиток мережевої взаємодії освітніх установ, педагогів, учнів.
Безумовно, ефективність функціонування інформаційного освітнього середовища не можливе без ІКТ-компетентності педагога та в значній мірі залежить від рівня комп’ютерної грамотності та інформаційної культури.
Наявність веб-сайту школи та блогу заступника директора з навчально-виховної роботи дозволяє оперативно інформувати вчителів, батьків, учнів щодо основних заходів, що проводяться у школі. Це дає можливість в повній мірі використовувати сучасну комп’ютерну техніку в освітньому процесі та забезпечує своєчасність отримання та надання інформації.
В умовах розвитку інформаційного освітнього середовища в школі запроваджуються модернізовані форми методичної роботи з педкадрами: інтернет-конференції, електронне звітування, консультації в Інтернет-мережі, онлайн-спілкування, обмін досвідом через електронну пошту, дистанційні наради та засідання методичних об’єднань.
Впровадження вищезазначених форм роботи дозволяє забезпечити: оперативний доступ до інформації, умови створення мотивації до роботи за рахунок активності у самоосвітній діяльності.
Шкільний сайт як електронний представник школи в мережі Інтернет має стати вагомим складником інформаційного середовища навчального закладу. Його створення – це крок до відкритості шкільного освітнього процесу, що сприяє приверненню уваги батьків до питань формування та реалізації освітньої політики в школі.
Сучасний комп’ютер як засіб навчання та його програмне забезпечення мають надзвичайно потужні можливості стосовно організації освітнього процесу.
Вдале поєднання традиційних методів навчання з інформаційно-комунікаційними технологіями може значно підвищувати продуктивність вивчення будь-якого предмета. Ілюструючи події, процеси та явища, які є об’єктами вивчення, за допомогою ІКТ, учитель урізноманітнює урок, робить його інтенсивним, інтерактивним.
Використання ІКТ у школі функціонування інформаційного середовища має значні переваги для всіх учасників освітнього процесу – учителів, учнів, адміністрації, батьків.
Завдяки інформаційному середовищу закладу освіти батьки можуть оперативно отримувати інформацію про результати навчальної діяльності дитини, перебіг освітнього процесу, про заходи, які проводяться на шкільному рівні.
Учні без обмежень у часі та просторі можуть отримувати доступ до контенту щодо навчального предмету, виконувати індивідуальне домашнє завдання, тести і тренінги.
Організація єдиного освітнього середовища навчального закладу дозволяє:
- організувати розумний і раціональний документообіг в межах школи, впровадити інформаційно-комунікаційні технології управління навчальним закладом;
- впровадити систему збирання, перероблення інформації з різних напрямків освітнього процесу;
- здійснити розгорнутий моніторинг навчальної діяльності закладу;
- створити електронні бази педагогічних працівників;
- створити електронні бази учнівського колективу;
- підтримувати сайт навчального закладу, Веб-сторінки проектів;
- розширити інформаційну взаємодію з іншими навчальними закладами.
Отже, єдине інформаційне освітнє середовище навчального закладу – це система, в якій задіяні на інформаційному рівні та пов’язані між собою всі учасники освітнього процесу: адміністрація, вчителі, учні та їхні батьки.
БІБЛІОГРАФІЯ
Впровадження вищезазначених форм роботи дозволяє забезпечити: оперативний доступ до інформації, умови створення мотивації до роботи за рахунок активності у самоосвітній діяльності. К.І.Леонова
ВідповістиВидалити